OSCAR WILDE ''DORIAN GRAY'İN POTRESİ''


Klasik kitaplardan benim de tavsiye üzerine başladığım bu kitabı sizler için yorumlayacağım şimdi. Öylesine sürükleyici ve merak uyandıran bir kitap ki ne zaman bittiğini anlamadım. Oscar Wilde'ın kalemi her zaman ki pürüsüzlüğündeydi. Konu hakkında da hiçbir bilgi sahibi olmadan kitaba başladığım için beni oldukça şaşırtan bir son oldu. Eser oldukça nahif bir dönem romanı şeklinde başladığı için kahramanlarımızın ilişkilerine ve o dönemin sosyo kültürel durumuna dair bir kitap okuyacağımı sanmıştım ama kurgu hiç beklediğim gibi ilerlemedi. Ressam Basil'in fazlasıyla etkilendiği arkadaşı Dorian Gray'i çizmesi ile başlıyor hikaye. Basil şaheseri olarak gördüğü bu tabloyu Dorian'a hediye ediyor. Tabloyu evinin başköşesine asan Dorian onun ruhunu yansıttığına inanıyor. Daha sonra Basil aracılığıyla tanıştığı Henry ile uzun düşünce sohbetleri yapıyorlar ve henüz çok toy olan Dorian bu sohbetlerin etkisinde kalıyor. Daha sonra kurgu öyle sürükleyici bir hal alıyor ki ne olduğunu anlamadan kendinizi bambaşka bir evrende, bambaşka bir karakter okurken buluyorsunuz. Dorian'ın arkadaşlık ve aşk ilişkilerinde, toplumsal görüşlerinde, değerlerinde meydana gelen değişim anlatılıyor bu kitapta. Benim için Dorian'ın karakter gelişimini okumak oldukça zevkliydi çünkü bizler kötü karakterlerin doğru yolu bulmasını okumaya alışkınız ama burada genç ve tecrübesiz birinin kötülüğü keşfedişini okuyoruz. Mutlaka okunması gereken klasiklerden olduğunu düşünüyorum, naçizane.







 

Yorumlar

Popüler Yayınlar